Partner serwisu
Drogi i autostrady

Dolnośląskie: Trwa budowa mostów w Ciechanowie i Brzegu Dolnym

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
30-07-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Dolnośląskie: Trwa budowa mostów w Ciechanowie i Brzegu Dolnym
fot. Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego
Obecnie na terenie Dolnego Śląska trwają prace nad budową trzech nowych przepraw mostowych na Odrze. Postępy prac na dwóch z nich – w Ciechanowie i Brzegu Dolnym – sprawdzał wicemarszałek Jerzy Łużniak.

Celem zarządu województwa jest poprawienie spójności komunikacyjnej na Dolnym Śląsku. Cel ten zostanie osiągnięty po wybudowaniu trzech nowych przepraw mostowych na Odrze. Realizowane one są na całej długości rzeki w naszym województwie: we Wrocławiu w ramach trasy Bielany – Łany – Długołęka, w Brzegu Dolnym oraz w Ciechanowie.

 

Most w Brzegu Dolnym będzie pierwszym tego typu obiektem w mieście i pozwoli na zlikwidowanie przeprawy promowej. Inwestycja realizowana będzie w dwóch etapach. W pierwszym zostaną wybudowane dwa mosty, na Odrze i rzece Jeziorce, a także część dróg dojazdowych do DW-341. W drugim etapie powstaną połączenia z DK-94 i DW-340.


Most będzie miał ponad 15 metrów szerokości i 565 m długości, co klasyfikuje go jako jeden z najdłuższych tego typu obiektów w Polsce. Całkowita wartość projektu budowy to 172 mln zł, a 84 mln pochodzić będą ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2014. Most zostanie ukończony w 2013 roku. Stan prac na moście w towarzystwie wicemarszałka Łużniaka oceniał również poseł Jarosław Charłampowicz.

 

Prace nad budową mostu w Ciechanowie dobiegają końca. W tym miejscu powstaje żelbetonowy most drogowy o długości ponad 525 m, nośności 50 ton i szerokości prawie 15 m. Prace obejmują również wybudowanie dróg dojazdowych po obu stronach mostu i włączenie go w sieć istniejących dróg. Most będzie miał ogromne znaczenie dla systemu komunikacyjnego Dolnego Śląska.


Na ponad 40 km odcinku Odry w tym rejonie województwa nie ma mostów, a jedyne przeprawy w okolicy tj. w Głogowie (droga krajowa nr 12) i w Ścinawie (droga krajowa nr 36) prowadzą ruch kołowy przez środek miast, nie będąc dostosowanym do obsługi pojazdów ciężarowych. Zakłada się, że dzięki mostowi ciechanowskiemu, ruch tranzytowy w obu miastach zmaleje o około 35 procent. Wartość tej inwestycji to 55 mln zł, a połowa środków pochodzi z budżetu Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2014.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5